In the business of theology it is hard not to be controversial - Jurgen Moltmann

Friday 22 June 2007

吾師有動靜 :: something about my supervisor

My supervisor Jolyon Mitchell is going to be in Hong Kong this weekend, en route to a seminar in Manila.  Incidentally I found that his school webpage has been updated for the first time in ages.  Also, two books from him are due to come out over the next few months (see below for titles).

..................................................

          麥佐人老師這個週末會在香港渡過,然後轉往馬尼拉參加不知甚麼媒體歷史研討。不久前他才突然來個電郵,說要在香港稍停兩晚,問我選擇酒店的意見。即時就給我罵他,有冇搞錯,你去香港怎能不找我同去,這算是甚麼態度!

          早陣子無啦啦探探他在學院的網頁,赫然發現原來內容大幅更新了,我來了幾年都是頭一次看見。

          誠如有位跟他老友鬼鬼的美國教授曾經對我們說,吾師為人實在(稍為過份)低調謙虛,好多勁野都收埋冇乜點講,我們總算入室弟子,很多時候都要把各方蛛絲馬跡搜羅拼貼,才突然發覺,嘩嘩嘩的。現在這個更新了的網頁,終於比較能夠交代他的背景和實力了。

          另外老師有兩本即將出版的新書,肯定會在我們『媒體與神學』這範帶來一番擾攘:

The Film and Religion Reader (co ed. with S. Brent Plate) (Routledge, forthcoming, summer 2007) — 聞說下月在敝學院舉行的『Peacemaking and the World of Film』會議上正式舉行新書發布。十分期待。

Media Violence and Christian Ethics (Cambridge University Press, forthcoming, end of 2007) — 這才是吾師寫作經年的鉅著,我來了不久已經知道他在寫。比十分期待再多一分。

          吾師從來非常活躍,今年似乎更甚,籌劃的會議快要開鑼,新書快將出版,網頁又已更新,這一切正好迎接下一輪N年一度的全國大學研究評估(Research Assessment Exercise,RAE 2008)。不過晚生有點直覺,懷疑他可能快會升級 ... 唔,十年之內一定有機會 ... 掛?

2 comments:

sf said...

哎喲, 原來老麥咁後生架咋!

Yam 飲者 said...

船王:咩老麥老麥咁難聽呀! 你估當勞咩!
麥老師大過你細過我咁啦,可畏哩?不過人家保養得極好,fit到漏油,踏單車上斜坡面不改容,整個「格」比真實年齡更年輕。
無論如何,學無先後,係我老師就係我老師。